Vasaloppssöndag....

Dagen idag har nog nästan helt gått i Vasaloppets tecken. Det är ju i det närmaste tradition att gå upp strax före åtta på morgonen och se alla dessa "skidgalningar" ge sig iväg nio mil söderut mot målet i Mora. Och självklart hör till detta en mumsigt god frukost i soffan image22. Efter att vi spenderat förmiddagen framför teven blidde det lite middagssovning för lillstumpen.
När Erik hade vaknat igen så åt vi lite mellis och begav oss in till Mora för att se detta fenomen live inne i Mora. Den här veckan har ju sina nackdelar oxå, halva stan spärras typ av och det är fruktansvärt svårt att ta sig fram...Det är människor och bilar om vartannat. Men samtidigt så lever ju "byn" upp lite oxå. Läste nånstans i någon debattartikel att man tyckte vasaloppssöndagen skulle göras om till våran nationaldag, själv tycker jag nog att det är lite överkurs. Men nog är det en folkfest alltid!!
Vi sprang väl omkring ett tag och kikade in alla trötta åkare som var på väg in i mål. Stötte på min pappa och min moster där oxå. Till slut så tröttnade lillgubben ur och det var väl bara att pysa hemöver.
Efter det så har det inte hänt så mycket...

Nu har jag precis lagt Erik och min käre man har stuckit iväg för att handla varsin pizza...Den borde vara på ingång snart tycker jag??
Så nu tänker jag lämna den här burken ett tag...mumsa lite pizza och kanske se någon bra film..

So long....

Kommentarer


Alla kommentarer modereras. SPAM godkänns inte på några som helst villkor. Tänk på vad du skriver för ditt IP-nr loggas

Kommentera inlägget här:

Ditt Namn:
VIP

Mail: (obligatorisk, men publiceras ej)

Hemsida/Blogg:

Din Kommentar:

Trackback
RSS 2.0